Menn skaper mer fart og spenning i barnehagen?

Foto: oscadmin / flickr.com

En kvinnelig førskolelærerstudent skriver om menn i barnehage på bloggen sin: «En slik holdning om at menn skaper mer fart og spenning i barnehagen er med på å opprettholde et tradisjonelt kjønnsrollemønster. Og det gjør meg, som kommende kvinnelig førskolelærer, provosert. Jeg kan sørge for fart og spenning i barnehagehverdagen jeg også, akkurat som menn! Ja til likestilling. Jeg er for at menn kan vise at de kan gjøre «feminine» ting og at kvinner kan være «maskulin». Det at menn skal gjøre det de er skapt til å gjøre og kvinner likeså setter det sosiale kjønn i rammer. «Gutter skal da ikke leke med dukker!» Jo, det må bli opp til hver enkelt uten at de skal få høre at gutter ikke leker med dukker og nesten føle seg krenket om en faktisk ønsker å leke med det.»

Hva tenker du?

Dette innlegget ble publisert i Medieklipp. Bokmerk permalenken.