Movember i barnehagen

10394595_675780212535285_1760777794186209191_nIngar Ballo Sandum i Menn i barnehage-prosjektet i Trondheim inviterer alle trøndere og alle andre menn i barnehagene i Norge til å gro bart! Han skriver: «I november måned arrangerer organisasjonen Movember en vedensomspennende kampanje for å øke bevissthet rundt menns helse. Samtidig samles det inn penger til programmer som bidrar til at menn som lever med prostata- og testikkelkreft får den behandlingen de trenger både under og etter sykdomsperioden.
Ved å gro bart under Movember kan du være med å bidra. Din bart blir et samtaleemne som gjennom Movember vil skape større bevissthet om, og forståelse for helserisikoene menn står overfor. Kunnskap om disse risikoene hjelper menn til å ta grep for og holde seg friske.

Menn i barnehage ønsker å bidra til at flest mulig registrer seg på http://no.movember.com. På ”mospace”-siden kan man dele videre til flere sosiale medier som instagram, facebook og twitter. En god start er å laste opp før- og etterbilder 1. november.
Meld deg inn i Movemberlaget ”Menn i barnehage og nettverket ”Trondheimsbarten”. På den måten blir dine donasjoner også synliggjort gjennom laget og nettverket. Sammen blir vi får vi en sterkere stemme!

Movember starter 1. november med at vi barberer skjegg og barter. Gjør denne barberingen høytidelig, gjerne sammen med andre. Ta bilder før, under og etter. Gjennom hele november måned gror vi våre vakre barter sammen for denne viktige saken.
Ta bilder av barten underveis, snakk om barten og om Movember. Be om donasjoner fra venner, kollegaer, kjente og ukjente både gjennom sosiale medier som facebook, twitter og instagram, og ute i verden face-to-face. Vi prøver å få til noen samlinger underveis for å ta bilder og være sosiale. Les mer om Movember og få gode råd på http://no.movember.com.
Husk å takke alle som donerer både privat og på sosiale medier!

Spre ordet! Sammen kan vi gjøre noe viktig for menns helse og vise at Menn i barnehagen bryr seg om vår med-menn!»

Dette innlegget ble publisert i Medieklipp og merket med , , , . Bokmerk permalenken.